lördag 14 maj 2011

Hej Hej =)


Har ni saknat oss?!!! Hoppas det för jag har saknat er =)! Haft problem med internet uppkopplingen, men nu är det fixat så jag tänkte försöka bli lite bättre på att blogga....men vi får väl se!

Vi har det jätte bra! Livet rullar på och jag försöker njuta så mycket jag bara kan! Men ibland är det jobbigt att vara här för jag saknar alla mina fina vänner och min familj så att det gör ont! Ni anar inte hur mycket ni betyder för mig, nu skulle bara vet!!! <3<3<3

Det går bättre och bättre med spanskan, pratar mer och mer =)....men gud vad svårt det är! Jag får tänka hur länge som helst varje gång jag ska säga en korrekt mening...hihihi...som ett litet barn.....men det blir bättre med tiden hoppas jag!

Emilia har nu fått sin 5 tand och den 6:e är på väg....de plopoar upp som svampar! 
Det är full rulle som vanligt....man är helt slut efter en dag med henne =) Jag förstår inte hur hon orkar hålla igång som hon gör.....själv är man andfådd efter 10 min! Hon springer fram och tillbaka, upp och ner i trappor, sätter sig och ställer sig, klättrar på staket osv. Jag säger bara PUH!!!!!! Hon är väldens goaste! Det som är så härligt med henne är att hon nästan alltid är glad och skrattar! Hon flörtar och "pratar" med alla hon träffar...hihihihi! Hon har glimten i ögat!
Hon pratar hela dagarna med oss men det är inte mycket vi förstår så klart! Hon har faktiskt sagt två spanska ord...Hola (hej) och caca (bajs)...hihihihi! Det verkar även som att hon förstår en hel del spanska! 
Pga att hon inte kan prata än så kommunicerar hon med oss genom kroppsspråk, hon pekar, tar min hand och drar mig dit hon vill och sedan pekar igen.....smart liten tös ;-)
Populärt just nu är att skaka på huvudet och samtidigt "huta" med pekfingret.....hahahaha undrar var hon fått det ifrån =) Innan hon är på väg att göra något hon inte får så skakar hon på huvudet och gör sedan det hon inte får! Man kan inte låta bli att skratta då! Hon är världsbäst på att manipulera mig! Om hon vill ha någonting tex en kaka så smilar och flörtar hon allt vad hon kan för att jag ska ge henne den =)

Emilia älskar musik! Så fort hon hör musik så blir hon jätte glad och börjar dansa och steppa och klappa händerna!


Emilia somnar vid matbordet nr 1

Emilia somnar vid matbordet nr 2.

Emilia med sin fina ryggsäck som hon fick i dopp pressent av mina fina vänner! 

Det är roligt att "läsa" böcker =)

Är på lekplats i Las Palmas
Vår lilla pepparkaka =)

Ha det bra alla där hemma! Ska försöka skriva snart igen!

Snälla skriv en liten kommentar ni som läser så blir jag jätte glad!

Tusen kramar!!!!!

4 kommentarer:

  1. snart snart snart ;)längtar <3

    puss Anna

    SvaraRadera
  2. Så himla söt emilia är!:):) saknar er ocksa så mycket! Längtar till augusti. Så roligt att prata. Med dig igar. Inte hunnit va på skype idag så du får se barnen en annan dag:) ha det bra vannen. Puss o kram <3<3<3

    SvaraRadera
  3. Inte konstigt att hon blir trött, två språk, måste vara med över allt, hon kan ju missa något. Längtar tills att jag kan ge henne en puss och kram. Det är ingen risk utan att vi kommer att få motion när vi är hos er. Nu är det inte så många dagar tills att vi kommer. Längtar. Kram Mormor och Morfar

    SvaraRadera
  4. Tack det samma Anna =)

    Susanna: Tack sötis! Nöjet var helt och hållet mitt.....det var verkligen jätte kul att prata med dig...och att få se dig =), lika fin som alltid! Ingen fara gumman, vi får höras en annan dag i stället....jag längtar!!!

    Mamma:Det är sant....inte så konstigt när man håller på som hon gör! Hon längtar efter er oxå!!! Framförallt så ser jag fram emot att ni kommer så att jag kan få några minuters vila ;-)
    Puss och kram

    SvaraRadera