söndag 22 maj 2011

Lite bilder =)

Veckan som har gått har det inte hänt så mycket. Jag har varit i skolan som vanligt! Det går framåt med spanskan men jag har lång väg att vandra! Håller på med oregelbundna verb nu och det är inte det lättaste! Det gäller att banka in i huvudet så att de sitter där! 

Jag berättar lite om Emilia istället!Nu har Emilia sagt Hola flera gånger....så gulligt! Hon säger hej och hola om vartannat! Hon är lika aktiv som vanligt! Hon är väldens finaste och underbaraste...men i bland önskar man att hon var LITE lugnare! Men om man ser på vilka föräldrar hon har så är det kanske inte så konstigt =) 
Hon har ett jäkla humör så fort hon inte får som hon vill! Hon skriker och knips! Det är inte alltid det lättaste att handskas med! Svårt att veta hur man ska göra för man har ju ingen erfarenhet inom detta området. Det är inte det lättaste att uppfostra barn! Om det är någon som har några tips så skriv gärna!

Här kommer lite bilder!



Emilia äter russin på en lekplats i Las Palmas

Sandtrollet Emilia!

En av Emilias stora favoriter här på Gran Canaria! Hon älskar Paco! Så fort hon får syn på honom blir hon jätte, jätte glad och vill att han ska bära henne....så gulligt!

Bygger sandslott med pappa...eller rättare sagt Fredrik bygger och Emilia river =)
Kul med en håla som man kan krypa ner i!

Jag tycker Emilia är så söt i den här scarfsen men tyvärr vill hon inte ha den på sig så länge =(

Emilia älskar att vara på stranden!


Emilias kompisar här på Playmar! Emilia är inte alltid lika förtjust i dem som de är i henne!

Provar sportbilar =)

Bilder från stranden i dag! Emilia leker med Martha en annan stor favorit till Emilia! 
När Emilia är på standen så är hon inte vit utan svart...hahahaha. Hon har sand precis överallt!

Idag har vi varit hemma hos paco och Martha och ätit paella. Lika trevligt och roligt som alltid =) Igår bjöd de på haj....det var så himla gott! Så det får ni prova någon gång om ni inte gjort det tidigare!
Cinthya och hennes söta son Ian som är 5 månader var oxå med på middagen idag =) Cinthya är en god vän till Martha och Paco! En mycket trevlig och go person =)

I morgon ska vi nog till stranden igen =)
Saknar alla där hemma!!! Men snart, snart kommer vår familj hit och hälsar på =) Som jag längtar!!!!

Puss och kram <3

3 kommentarer:

  1. Det är så kul att du lägger upp så många bilder :) Härligt att få följa er, ni verkar ha det helt underbart.
    Och Emilia är så söt!! Lilla busen :)

    SvaraRadera
  2. Emilia är helt underbar hoppas att vi kan krama henne på lördag. Hoppas att flyget går ner efter att en av Islands vulkaner har fått utbrått. Kram mormor och morfar

    SvaraRadera
  3. Hihi Louise, du får sätta sån scarfs på mig istället, jag måste skydda mitt hår nu när vi är nere ;)
    Sööööta emilia, jag längtar efter henne <3

    kramar Anna

    SvaraRadera