måndag 11 april 2011

En vecka har gått......

Nu har en vecka i skolan gått. Känner mig något klokare men i mellan åt känner jag mig mest förvirrad! Svenska, spanska och engelska snurrar i mitt huvud! Det är jätte ofta jag inte kommer på vad det heter på svenska men förstår det på engelska....hmm! Hur ska detta sluta ;-) Det är iallafall roligt att lära sig ett nytt språk! Jag blir galen på den spanska grammatiken! Varje verb böjs i 6 delar!!!!!!! Men det känns som om att jag börjar få grep om det ganska bra =)

Fredrik och Emilia har haft det mysigt ihop medan jag har varit i skolan =). I veckan som gått har vi mest varit hemma och tagit det lugnt och på kvällarna har jag pluggat. I helgen var vi i syd och solade och badade....mi like =)! Måste ju hålla igång solbrännan ;-)

I dag har Fredrik och Emilia varit på en slags öppen förskola och Emilia älskade det.....hon grät floder när de skulle gå därifrån....hahahaha! Kul för henne att träffa andra barn, hon behöver verkligen det! Hon är ju van vid det sen jag var mamma ledig med henne.


Emilia säger nu: mamma, pappa, lampa, hej, eja (=Emilia)

Det verkar som Emilia förstår en hel del på spanska =) vi umgås ju mest med spanjorer på vår fritid så det är kanske inte så konstigt. Det är dessutom jätte bra för min språkutveckling =) När vi är i syd brukar jag praktisera min spanska på barn....hahahaha....de dömer en inte lika lätt...hihihi.....nä jag måste säga att de flesta spanjorer är jätte snälla och rättar en om man säger fel. De blir glada när man försöker. Vågar man inte så lär man sig aldrig, jag försöker tänka så!




Emilia dansar =)



Charmtrollet <3

Gott med bröd!

Jag/vi trivs jätte bra här nere men i mellan åt får jag så ont i hjärtat för jag skanar alla där hemma! Min fina familj och mina fina vänner! Älskar er!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3<3<3<3<3

2 kommentarer:

  1. Saknar och älskar er tre oxå!!!

    Puss o Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Tack sötis =)!!!!!!!
    Puss och kram <3

    SvaraRadera