tisdag 26 april 2011

Tillbaka till verkligheten!

Då var påsken över och ledigheten oxå! Tillbaka till verkligheten igen =). Under påskhelgen har vi varit i playa del inglese och njutit av solen. I lördags åt vi sill, ägg, potatis och köttbullar mmmmm vad gott det var! Kändes nästan som det var midsommar och inte påsk...antagligen pga det fina vädert!

 I fredags på kvällen åt vi mat på en restauran i san agustin (= svenskarnas näste). Alltid trevligt att träffa lite svenskar då och då =).....får alltid lite hemlängtan när jag träffar andra svenskar här nere!
Vi träffade en väldigt konstig kvinna där som underhöll oss med en hel del historier som vi efter ett tag förstod inte var sant. Hon var helt klart mytoman! Det var ganska underhållande faktiskt. Det komiska var att hon trodde själv på allt hon sa! Historierna blev bara värre och värre och mer och mer osannolika! Bland annat så påstod hon att hon var Zlatans svärmor osv......ni skulle ha hört henne...hahahaha...stackars kvinna!

Nu är det skola igen och pluggade som gäller för min del. Nu börjar det kännas riktigt kul för jag börjar förstå mer och pratar oxå lite mer. Det går upp och ner hela tiden. I bland känns det hopplöst, som om jag aldrig kommer att lära mig spanska och ibland känns det jätte bra =P....men det är väl normalt att känna så?!

I går var vi på loppmarknad och hittade många fynd! Jag älskar att shoppa när det är billigt =) Vi köpte massa leksaker till Emilia för nästan inga pengar alls!

Emilia trivs som fisken i vattnet. Det är full rulle som vanligt! Hon underhåller sina föräldrar ganska bra om man säger så! Inte en lung stund på schemat! Hon håller på att få sin fjärde tand och den femte och sjätte är oxå på gång så dessa dagarna har hon varit lite extra gnällig och det tar ju på ens energi...men det blir snart som vanligt igen. För i vanliga fall är hon en glad liten sprallig tjej!
Alla spanjorer kaller henne för blodnis =) och ska ta på hennes hår om de får tillfälle...hihihi!

Emilia tycker det är jätte roligt att klättra i och ur gåstolen


Saknar mina vänner och familj så att det gör ont! Snälla kom och hälsa på!!!!!!!!!!!!!!

Tusen kramar! <3<3<3



3 kommentarer:

  1. Hej på er!!

    Låter som om ni har det super mysigt och skönt. Önskar att jag var där. Kanske blir det en resa till semestern vem vet?? Hur länge till ska ni vara där? Kul att det börja gå bättre och bättre med skolan. Ha det så skönt. Många kramamr från Jenny S.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt ni verkar ha det Louise!! Hoppas verkligen att ni njuter för ert äventyr är verkligen få förunnat!!! Ha det så bra och hälsa familjen KRAM Åsa

    SvaraRadera
  3. Jag kommer ju snart ;)

    puss o kram

    Anna

    SvaraRadera