måndag 5 december 2011

Äventyr

Ut på äventyr med Louise och Emilia......lalalala! När Emilia kom hem från dagis så åkte hon och jag till Ikea. Vi flydde fältet hemifrån =(.....Fredrik är sjuk! Stackare! Jag tror nästan han är döende hahahaha...nä gud vad taskig jag är! Han är som alla män är när de är sjuka =)

Vi började med att gå till barnavdelningen så att Emilia fick leka av sig lite!
Och gissa om det var kul!

Speciellt att åka rutschkana!
 Jag slutade räkan efter tionde gången =)

Trodde inte jag skulle få henne där ifrån men hon var som tur var hungrig så hon följde snällt med när jag sa att vi skulle äta köttbullar!
Mmm gott! Det tyckte mamma oxå!
Lika bra och ta en hel köttbulle åt gången...hihihihi!

Efter maten lekte Emilia i matsalens lekhörna.
Jag vet inte varför hon envisades med att bäran runt på den här pallen och bollen nästan hela tiden. Upp och ner, upp och ner för den lilla trappan....hahaha! Hon tyckte tydligen det var roligt!
Hon  hann även med att rita lite. Har tyvärr ingen bild på konstverket!

För att få med henne från lekhörnan och hålla henne lung medan jag shoppade så fick hon en glas.....gud vad bra att det finns så bra mutor! Annars hade jag inte fått gjort någonting. Då skulle hon varit överallt och ingenstans!
Jag hann plocka åt mig ljus och annat smått och gått innan hon ätit upp glasen =)
När vi kom till kassan var det mindre kul! Då blev jag påmind om att jag ALDRIG ska åka till Ikea med henne själv!!!! Hon var galen! Hon skrek och vägrade sitta i vagnen! Jag försökte allt men det slutade med att jag fick bära henne samtidigt som jag packade upp på bandet och betalade! Puh gissa om jag bar varm efter det!
Men i det stora hela var det ett spännande och roligt äventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar