tisdag 31 augusti 2010

Tisdagar = mammagrupps träff =)

Emilia är just nu lite förkyld och det innebär mindre sömn på natten =(. De sista nätterna har hon börjat klydda. I natt var hon vaken i 1,5h innan jag lyckades få henne att somna i gen. När man får barn så märker man verkligen hur beroende man är av sömn och hur bra man hade det innan på den fronten. Då kunde man sova hur mycket  man kände för. Men jag skulle inte vilja byta för en sekund! Emilia är det bästa som någonsin hänt oss! Gud vad jag ÄLSKAR henne, denna fantastiska lilla människa!

Idag är det mammagrupps träff hemma hos Jenny och Inez kl 11. Det är alltid lika trevligt att träffa alla barnen och mammorna!
Nu måste jag fixa till mig och Emilia!


Här kommer några foton från mammaträffen!




Alltid kul att leka med andras leksaker!












När vi kom hem igen kom morfar Hans och hans fru Anita och hennes barnbarn Isac på besök! Isac är 10 månader =).
Vi vuxna drack kaffe medan de små lekte. Det var mycket trevligt!














Isac och Emilia




När de hade gått myste och lekte jag och Emilia en stund. Sen var det dax för nästa besök. E farfar och hans fru kom vid sex tiden. Vi grillade god fläskfile....mmmmm. Mamma och morfar Lars kom på oväntat besök så de fick oxå mat. Vi hade alla mycket trevligt! E var på sitt bästa humör! Blev bara lite gnällig och ledsen precis innan det var dax för henne att sova.
Och nu sover hon gott....zzzzzzz!
God natt alla glada!




Så här roligt kan man ha med ett hårband. Det var nog mest jag som tycket det var kul =)!


Emilias farfar och hans fru


Emilias pappa (min sambo Fredrik =)

4 kommentarer:

  1. Ja, man saknar allt det som innebär att vara mammaledig... iofs saknar jag inte sömn-bristen, men den har man ju även nu stundvis, men myset o fikorna m.m.!
    :-)

    SvaraRadera
  2. Det är fantastiskt att vara mammaledig =)! Har redan ångest inför att börja jobba. Men sömnbristen kunde man varit utan =)!
    Kul att du läser min blog!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Det är så kul att träffa barn i samma ålder :) Och få se hur de utvecklas från gång till gång.

    Skönt att Emilia sover till åtta.. Nån dag sov Leon till halv sju, det kallade jag sovmorgon :P Idag var det halv sex som gällde.. men oftast är det prick 06.00 han vaknar. Vilken tid lägger ni henne på kvällen förresten?

    SvaraRadera
  4. Vi lägger henne mellan kl sju och åtta beroende på hur trött hon är. När lägger ni Leon på kvällen?
    kram

    SvaraRadera