måndag 22 oktober 2012

3-års trots

Gud vad längesedan det var jag skrev nu, men det blir svårare och svårare att ta tag i det ju längre tiden går! Det är ju så mycket som har hänt de senaste månaderna så jag vet inte var jag ska börja?!

Det gör det inte lättare att vi just nu trilskas med en snart treårig tjej som är inne i värsta trotsen! Jag håller på att bli galen!!!! Hon kan reta gallfeber på mig! Hon är i grund och botten en väldigt bestämd tjej och så lägg på trots x10 på det så kanske ni förstår! Det är så det känns i alla fall! Som tur är så går det lite i perioder det där med trots men denna är det värsta hitten tills! Det är gnäll,gråt,tjat,skrik,ilska osv!!! Framförallt så ska hon göra precis tvärtom vad man säger till henne och tycka tvärt emot! Det värsta är nog gnället och tjatandet! Hon ger ju aldrig upp! Hon kan upprepa samma mening säkert 100 gånger! Puh! Ge mig styrka! 
I går så var jag helt knäckt! Man gör allt för att hon ska ha det bra och roligt men ändå är det inte bra nog eller så är det som om hon har glömt att vi just har gungat och haft roligt hur länge som helst, pysslat eller vad vi nu gjort för något som hon tycker är roligt! Det är som bortblåst i nästa sekund! I går var jag tvungen att gå i från och böla lite på toaletten! Vad ska man ta sig till! Man känner sig som världens sämsta mamma! 
Ursäkta mitt gnäll men jag var bara tvungen att kräka av mig lite!
Trots detta så är hon för mig väldens finaste tjej och jag älskar henne över allt annat <3!!!

Lilla Alicia är snart sju månader <3 Hon är helt underbar! Hon trivs fortfarande med livet och är nöjd för det mesta! Hennes största idol är storasyster! Det är ingen som kan få henne att skratta så mycket som Emilia kan :) <3!
Hon har precis lärt sig sitta och det gillas men mest av allt är nog hennes största önskan att kunna springa och busa precis som sin storasyster ;) 
Men ju större hon blir ju mer tid och uppmärksamhet kräver hon så klart! Jag vågar knapt tänka på när hon börjar krypa och gå! Då kommer jag inte få något gjort här hemma!

Så nu är våra smekmånader över! Och det kom lite som en chock måste jag säga! I början tycket jag det var hur lätt som helst med 2 barn och förstod inte riktigt vad alla pratade om att det är fyrdubbelt så jobbigt med 2 barn jämfört med 1 barn men NU fattar jag!!!! 

Men som tur är så är det värt allt jobb! Skulle inte vilja byta en sekund! Min kärlek till mina barn är oändlig och jag skulle kunna göra vad som helst för dem! <3 Tack för att ni finns i mitt liv mina två älskade små troll <3



De senaste månaderna har vi varit på semester på Gran Canaria i en månad och det var jätte mysigt att få umgås hela familjen så länge! Annars har vi mest träffat vänner, familj och varit på öppna förskolan!

Just nu i all kaos så håller jag på att fixa till här hemma! Bra tajming hihihi! Jag håller på att måla 2 st gamla 30-tals möbler som jag har fyndat på blocket och tradera! Planen är att det ska bli vita men det kommer väl ta ett halvår innan de är färdiga hihihi! Jag lägger in lite bilder på det i ett annat inlägg!


Kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar