torsdag 25 oktober 2012

Alicia 7 månader!

I dag fyller Alicia 7 månader! Det firades med lite fin sång för henne i morse! Fin och fin nog mest kraxande hahaha! Men glad blev hon i alla fall! 

Älskar dig över allt annat <3!
Alicia älskar att springa i sin gåstol för då kan hon ta sig fram! Hon sitter själv. Försöker ta sig framåt när hon ligger på golvet men kommer bara bakåt och det blir hon rätt så irriterad på! Hon har börjat att ställa sig på knäna en liten stund och vagga, så snart kommer hon väl börja krypa!

Firandet fortsatte hos familjen Da Silva! 
De har fått ett litet nytillskott i familjen! En söt liten "mini Leon" hihihi! Det var så mysigt att få sniffa lite bebis! Nästan så att man blev sugen på en till men NEJ! Jag får låna andras små bebisar i bland i stället ;)

Leon och Emilia var som två stormvindar! De hade jätte rolig ihopa! Lika busiga och viljestarka båda två! Så lite bråk blev det men inte mycket!

Alicias kompis Isac :)

Här äts det tårta för fulla muggar! Alicia var lite besviken att hon inte fick någon fastän det var hennes födelsedag ;)

Efter ett bra tag med bussande och stojande så kände de väl att de var lite lätt trötta så de lå och läste sagor för varandra! Hahahaha! Så söta! Men sen var det fullt ös igen!


Sötungar!
Gud vad de hade önskat att de oxå kunde springa runder ;)!

På vägen hem hämtade vi upp Fredrik och när vi kom hem kom Maria och hämtade mig! Vår plan var att vi skulle åka till Emporia men vi ångrade oss i sista sekund när vi såg bilköerna in till köpcentrumet! Och det var tur för ca 10 min efter vi kört där ifrån så hade de fått evakuera hela Emporia för att brandlarmet hade gått! Det var kaous vad jag förstod! Vilken tur att vi aldrig åkte dit! Vi åkte till Mobilia i stället och hade jätte mysigt där! Vi gick lite i affärer och sen så fikade vi! Det var sååå mysigt! Härligt med lite egentid och dessutom med min fina vän Maria <3

Jag gjorde bort mig så klart! Precis som vanligt! Jag i ett nötskal! När vi var inne på H&M så letade jag efter en jacka som jag har tittat på tidigare men hittade inte den så jag letade efter något butiksbiträde som jag kunde fråga! Och till slut hittade jag en! Jag gick på direkt och började fråga om det var de enda jackorna de hade kvar?! Och då svarar hon: menar du de som det är halva priset på? Och efter det hade hon tydligen sagt att hon inte jobbade på H&M (enligt Maria) men det hörde inte jag!!! Hahaha! Så jag fortsatte med att beskriva hur jackan såg ut och hon tittade så konstigt på mig och tog ett steg tillbaka! Och jag bara tänkte hela tiden! Gud vad konstigt att hon inte har bättre koll och vad konstigt hon beter sig! Hahahaha! Men när jag hade babblat en stund så säger hon att: JAG JOBBAR INTE HÄR! Och då brast det för mig! Jag kunde inte sluta skratta och Maria garvad oxå som bara den! Jag bad så klart om ursäkt! Så pinsamt men ändå så roligt! Vi skrattade hela vägen ut från affären! Hahahaha!

Kram <3

2 kommentarer:

  1. Vi får ses snart igen tycker jag :)

    hahaha, skrattade för mig själv när jag läste om jackan :P underbart ju!

    SvaraRadera
  2. Ja det tycker jag oxå :) Det var såå roligt att träffa er! Våra bustroll verkar ju oxå trivas ihop! Hahahaha vad roligt att höra att någon annan oxå tyckte det var kul ;)
    Jag kommer inte in på din blogg! Har du bytt lösenord?
    Kram

    SvaraRadera