tisdag 23 oktober 2012

Mina projekt!

På förmiddagen var vi på öppna förskolan! Alicia gillar det lika mycket som Emilia gör :) Hon är så fascinerad av alla barn hihihi!
När vi kom hem så passade jag på att måla lite!

Just nu så håller jag på att måla denna möbeln eller rättare sagt det är bara ett av alla mina projekt :) Denna fyndade jag på Tradera för 105 kr :-D
Den ska bli vår nya tv-bänk

Målning pågår!

Samtidigt så håller jag på att måla detta skåpet som jag hittade på blocket för 250 kr! Och det ska oxå bli vitt så klart! 
Måste bara berätta hur detta skåpet blev mitt! Det är en sån fantastiskt historia hihihi! Jag ringde på annonsen och det var en "bonde" från Eslöv som svarade! Värsta breda skånskan ;) hihihi! Han hade flera möbler i annonsen så jag hade turen att just detta skåpet var det sista han hade kvar! Då kom vi till själva problemet! Jag hade ordnat så att jag kunde hämta det till helgen men han var tvungen att göra sig av med det nästa dag :( (antagligen möbler från ett dödsbo) 
Jag: Men gud vad synd för jag vill verkligen ha skåpet!!!
Han: Var bor du?
Jag: I bunkeflostrand precis utanför Malmö!
Han: Jaha, men jag har inte vägarna förbi där!
Jag: Har du en bil som du kan ta skåpet i?
Han: Ja!
Jag: Men om du kör och lämnar det till mig så betalar jag transporten?!!!
Han: Ja det kan jag göra!
Jag: Hur mycket vill du ha betalt för transporten?
Han: 120 kr
Så den här söta lilla bonden bar in detta tunga skåp i sin bil och kom och lämnade det till mig 2 timmar senare! Han till och med bar in det till mig! Allt detta för endast 370kr! Tänk vilka fina människor det finns!
 Måste tillägga att gubben hade för korta jeans, trätoller, kortklippt frisyr med en liten hästsvans och håret var färgat blont med svarta tjocka slingor i! Hihihihihi! 

Denna byrån är Fredriks barndomsmöbel som jag målade vit när jag var gravid! Den står nu i vårt sovrum!


Och nu är den ännu finare med nya knoppar! Tack för hjälpen Kajsa!


Ett annat projekt som jag håller på med är att jag målar gamla ljusstakar som jag har hittat på loppis!
När de är helt färdigmålade så ska jag klistra fast dem på detta fatet som jag oxå målat vitt :) 

Vadå att jag gillar vitt! Hahahahah!!!!

 Detta kakfat/fruktfat har jag gjort av ett glasfat och en liten glasvas som jag limmat ihop med porslinslim :) Även dessa har jag köpt  på loppis :)


 Så allt detta håller jag på med i allt kaos hahahaha!

Kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar