måndag 7 november 2011

Hej

Hej det var ett tag sen =) Vi har haft en jobbig tid bakom oss så jag har inte känt för att blogga. Inte nog med att vi har behövt bo i kapsäckar så fick vi ett dåligt resultat på nupp/kub testet när jag var i vecka 13.

 Innan jag berättar mer om det så vill jag bara tacka mamma och pappa och morfar som låtit oss bo hos er <3!!! Det betyder jätte mycket! Samtidigt som det har varit jobbigt och bo som vi har gjort så har det varit en fantastisk upplevelse att bo hos morfar. Framförallt för morfar och Emilia....de har fått så fin relation med varandra som de inte hade fått i normala fall. Är så tacksam för detta! Kärlek!!!

Som sagt fick vi en hög risk på att vårt barn skulle ha någon kromosom sjukdom så vi bestämde oss ganska snabbt för att vi ville göra ett fostervattensprov (fp). Bara det beslutet var jobbit. Tankar som dök upp var ju så klart tänk om barnet är friskt och jag sen får missfall =( Och vad gör vi om barnet är sjukt....inte lätt det där!!!! Var jätte nervös innan det var gjort! Själva sticket kändes nästan ingenting det var mer en obehagskänsla. I två dagar efteråt kändes det som lätta sammandragningar sen inget mer =). Har inte heller läckt något fostervatten. När fp väl var gjort var det bara att vänta i 18 dagar! Och det var jobbigt!!!! Ovishet gör en tokig! Men nu har vi äntligen fått svar och allt var bra med barnet =). Har nog aldrig varit så lycklig som när jag fick det svaret! Jo så klart när jag födde Emilia <3 Och vilken lättnad det var! Så nu kan vi bara njuta!!! Tjiiihoooo!!!

Vi har även fått vårt kära hus tillbaka så alla pusselbitar börjar falla på plats! Jag älskar vårt hus!!!
Emilia älskar oxå vårt hus! Hon är helt till sig! Hon har fått ett eget rum och det finns många rum man kan springa runt i =) hihihihi!

Vi har precis fått plats till Emilia på ett språkdagis som vi är mycket glada över så nu denna veckan är det inskolning!

Vi har fått en dotter som älskar musik och att DANSA hahahaha. Hon har inte den finaste dansstillen men är väldigt charmig och roligt att titta på! Hon dansar nog ca 8 h per dag och då överdriver jag inte ;)

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar