tisdag 8 november 2011

Inskolning

I dag var andra dagen på inskolningen på det nya dagiset. Det gick jätte bra. 
Igår var jag med hela tiden men i dag lämnade jag henne i nästan 3 timmar. De är alltid ute på fm så när vi kom så var alla barnen ute och lekte. Emilia började leka direkt och struntade i mig =) Hon är en tuff liten tjej och det är jag glad för. I går var där en kille i hennes ålder som var nyfiken på vem hon var och ville klappa Emilia på huvudet, men när Emilia tyckte att han kom för nära så markerade hon direkt genom att säga NEJ,NEJ och sträckte fram sin hand som hit men inte längre! Han slutade direkt. Stackars kille...han ville ju bara väl. 

De är så roliga att studera. På gården har de en låda med sandleksaker där de kan gå och ta det de vill ha. Emilia och 2 andra barn stod där och tog vad de ville ha.  Längst in låg alla spannar och Emilia nådde inte dem. Då tittar hon på de andra två och pekar på spanarna och säger något på babyspråk. Den ena killen svarar på sitt språk och tar en spann till henne...hahahaha! 

När jag kom för att hämta henne kl 11.15 så blev hon ju så klart jätte glad och skulle vissa mig runt och jag tror hon försökte berätta vad de hade gjort. Hon pratar med en som om man förstår varenda ord av vad hon säger.  Det var lunch dax på dagiset när vi skulle gå. Inte för än i morgon ska hon äta där. Men i vilket fall så trodde/ville Emilia äta där. Så hon tog ett annat barns plats och stoppade tygservetten i tröjan som om hon inte gjort annat i sitt liv och grabbade tag i besticken hahahaha. Gissa om hon blev ledsen när hon insåg att vi skulle gå och hon inte kulle äta där! Då grät hon!Hon var nästan hysterisk!  Men inte när jag lämnade henne...hahahaha!

Kram

1 kommentar:

  1. sandra familjenbus9 november 2011 kl. 11:17

    vet inte vad som hände med min förra kommentar den försvann =( varför måste man förhandsgranska innan jag kan skicka min kommentar?

    hihi goa unge, vad jag skrattade när jag läste det med servetten, de är väldigt bestämmda de små liven =)
    sen blev jag nyfiken på vad ett språk dagis e för något, allså hur funkar det?

    puss

    SvaraRadera