lördag 19 mars 2011

Hej hej =)

Det har inte hänt något jag lovar det är bara det att dagarna här nere går så fort och helt plötsligt är klockan jätte mycket och då orkar jag inte blogga. Att få något gjort här nere är inte det lättaste. För att göra en sak som skulle ta kanske ett par timmar hemma i Sverige kan ta 1-3 dagar här nere......Madre Mia! Man blir ju helt matt! Ovanpå det så har vi en liten duracell kanin att ta hand om =) Som tur är så är hon fantasktiskt och det finaste vi har! Det är bara ibland man blir lite knäckt men vilken förälder blir inte det! I dag har hon sovit 20 min på hela dagen =) så då kan ni tänka er!

Vi har flyttat in i vår lägenhet i Las Palmas nu och det känns som om att vi kommer att trivas bra där! Nu över helgen så bor vi i Playa del Ingles och ska försöka bara ta det "lugnt" och sola och bada. Sen på måndag börjar skolan och det ska bli riktigt kul =) Dessa veckor har varit lite omtumlande så det ska bli skönt att komma in i vardagen! Är så glad!.....för min mamma kommer om mindre än en vecka!!!!!! Tjihooo! Saknar vänner och familj så att det gör ont i mellanåt! Låter kanske konstigt i era öron efter så kort tid men det är nog vetskapen om att vi ska vara här så länge som påverkar mina känslor. Fastän jag har en fantastisk liten familj så kan jag inte låta bli att tycka det är jobbigt att inte ha nära till nära och kära!

Lite bilder =)

Här finns mycket katter, hundar och fåglar som Emilia är fasinerad av
Här äter katten och Emilia tonfisk.....hahahahaha! E blev ju nyfiken på vad det var katten åt och ville prova hon oxå....
.....mm det var ganska gott faktiskt
Lek med pappa
Här övas det för fullt på standpromenaden Las canteras


Emilia leker med sin vänner.....eller snarare de leker med henne :P
De verkligen älskar Emilia........Och det är ju jätte roligt men i mellan åt blir det lite för mycket! Som tur är så är de bara här på helgerna. Barnen går inte fastän man ska äta,sova osv om man inte säger till dem att de måste gå.

Vårt lilla charmtroll!

Martha en jätte trevlig tjej som jag är jätte glad att jag lärt känna! Hon är så snäll mot både mig och Emilia och sen så bjuder hon på jätte gott kaffe varje dag =)....hihihi! Rolig är hon dessutom =)

Emilia har varit lite dålig på att äta här nere =( säkert värmen och tänderna som påverkar henne. Vissa dagar äter hon bättre och andra sämre. Man blir ju lite orolig, men som tur är så dricker hon bra iallafall!
Frukost äter hon oftast med god aptit och det efter att jag anamat Fredriks gröt variation........vårt barn är inte klok men det är kanske inte så konstikt för det är inte hennes pappa heller ;-) hihihihih.......hon älskar nämligen havregrynsgröt utan någonting till.....hon bara gapar och vill ha mer =)Förstår inte hur man kan tycka det är gott?!!  Det komiska är att jag har nästan skällt ut Fredrik för att han givit henne gört utan någonting till och sagt: Det fattar du väl att man kan inte äta gröt utan mjölk och fruktpure, det är ju jätte äckligt utan det!
Fredrik: Men hon gillar verkligen det Louise och sen så slipper hon bli tjock av all fruktpure som du ger henne!
Hahahahaha.......nu går det iallafall mycket lättare att ge henne gröt än när man gjorde det på mitt sett. 

Kram på er alla! <3

1 kommentar:

  1. Den där båten tkr jag att jag känner igen hahah.
    Hoppas ni har de kanon i värmen! Jag hoppas den kommer hit snart. Kram

    SvaraRadera