tisdag 29 mars 2011

Feber =(

Nu har mamma redan varit här i 6 dagar.....tiden går alldeles för fort =( tur att  det är några dagar kvar tills hon åker! Vi njuter av hennes sällskap! Emilia tycker det är så himla roligt att mormor är här!!!

I går var vi i syd och solade och badade och njöt för fullt! Det var 28 grader varmt. Emilia hade ingen feber när vi åkte hemifrån så hon fick bada i poolen flera gånger! Hon älskar att bada! Själv håller man på att dö av en köldknäpp varje gång man ska doppa sig i poolen. Men Emilia bryr sig inte. När vi skulle åka hem till Las Palmas så kändes hon jätte varm. Det visade sig att hon hade 39.5 graders feber =( så dålig samveta jag fick....kände mig som världens sämsta mamma som låtit henne bada i poolen så många gånger, men jag visste ju inte att hon hade feber. Hon har haft feber i 3 dagar =( Hon har 2 nya tänder som är på gång så de är väl de som spökar hoppas jag. I morse hade hon 38.2 så vi bestämmde oss för att vara hemma i dag och strunta att åka till syd. Under em och kväll har hon varit feberfri!
Vi har haft en mysig, "lugn" dag med lek och bus här i vår lägenhet. Vi har bara varit inne för det har tyvärr inte varit fint väder i Las Palmas i dag =(. Imorgon bär det av till syd så att mamma får lite sol innan hon åker hem =)

Emilia tycker det är jätte roligt att prata i telefon......hon tar min mobil hela tiden och låtsats att hon pratar med någon....så himla gulligt! Det låter som hon säger hej när hon tar telefonen mot örat...hihihi...Sen tror jag att jag har kommit på att hon kallar sig själv eja =)

Tyvärr blir det inga bilder =( måste installera ett program på datan för att kunna föra över foton från min iphone till datorn. Jag är ju inte den tekniska personen på denna jord så Fredrik måste hjälpa mig och ni som känner Fredrik förstår då att det kan ta lite tid innan han får tummarna loss =)

Kram <3

4 kommentarer:

  1. Sandra - familjenbus30 mars 2011 kl. 08:34

    Hej vännen! Vad härligt ni verkar ha! Har kollat lite på flygstolar ner, men det får nog bli att vi reser nästa år :( hade varit så gott att få komma i väg! Vi har maginfluensa igen inget kul :(

    Tänkte tipsa om att blogga från din iphone, det är skit smidigt! Som att skicka ett mail bara! = att man kan uppdatera hur mkt som helst, när som helst o ofta! Jag bloggar bara via telefonen nu för tiden! Smidigare det än att behöva lägga över bilderna och ladda upp dom på bloggen :)

    Puss och hälsa alla!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Evelin Löfvendahl31 mars 2011 kl. 21:34

    Hej på er!
    Satte mig och började läsa din blogg ikväll. Har ni flyttat ner alltså? Hur länge ska ni stanna? Vad gör Fredrik, jobbar han eller är ni bara föräldrarlediga och har det gott?
    En sak är säker, ni är ascoola som gör detta, underbara bilder. Längtar till värmen!!!
    Stor kram Evelin

    SvaraRadera
  3. Hej Familjen.Det låter härligt ert liv:) Lilla gumman går och allt...oh.louise så fort tiden går.Så duktig du är som ska läsa spanska, modigt!!! Krama nu hela familjen från oss.Jag bloggar igen så gå gärna in och´äs så hänger du med vad som händer här:)
    KRAAAAAAAMMMMMMMMMMMMMMMMMM

    SvaraRadera
  4. Hej Evelin!
    Kul att du titta in på min blogg =) Roligt o höra att du tycker vi är coola =)...hahaha!
    Vi ska bo här nere i 5 månader. En månad har redan gått så det är bara 4 månader kvar. Börjar skolan på måndag för att lära mig spanska. Fredrik är föräldraledig.
    Ni får komma ner till värmen snart =)
    Sköt om dig och din familj!
    Kram kram

    SvaraRadera