fredag 22 oktober 2010

Gran Canaria

Nu är vi äntligen hemma efter ca 10 härliga dagar på Gran Canaria. Det gick jätte bra att flyga med E. Dittresan var lite jobbig för det var så himla varmt på planet och tänk er en gurkaperka boll till dotter på det =). Verkar inte som E fick ont i öronen varken vid dit resan eller hemresan för hon skrek ingenting......så skönt.

Kl 5 i morse bar det av till Las Palmas flygplats och vi var hemma i bunkeflo vid två idag.  Både jag och F är jätte trötta. F lätt mig sova 3 timmar på eftermiddagen......så skönt. Hade han inte väckt mig hade jag nog sovit tills i morgon =)!

Vi har haft en jätte skön semester med mycket sol och bad och träffat en massa nya trevliga människor!  E har badat varje dag och hon älskar verkligen det!!! Hon badade i havet en gång oxå och det var jätte spännande.....hihihihi....hon är för härlig!

Nu har E äntligen lärt sig att krypa på riktigt.....så nu blir det full rulle här hemma =)! Skönt och komma hem där det är lite mer plats för henne att krypa på. I Spanien kunde man inte vända sig bort mer än 2 sek innan hon hade ett blad eller något annat i munnen....hihihihi...E har någon slags förkärlek till blad och blommor så vi brukar kalla henne vår lilla botaniker hahahahaha!!!

I bland önskar jag att vi svenskar var lite mer som spanjorerna, de är mycket mer öppna och trevliga mot människor som man inte känner. Här i Sverige är mentaliteten lite mer: Sköt dig själv. Och det kan jag tycka är lite tråkigt! Men som tur är är Sverige bra på många andra sätt.

E är kändis där vi bor. Alla älskar henne där nere. Hon är väl antagligen lite exotisk i deras ögon eller nått. Hon är ljus och har blåa ögon. Och de är vana vid motsatsen, barn med mycket mörkt hår och bruna ögon.
 Hon fick uppmärksamhet vart vi än gick och då trivs E! Bara när vi var på Ikea var det säkert minst 5 personer som kom fram och pratade med oss och E! Skulle man gå fram till någon här hemma i Sverige och prata med någons annans barn skulle de ju titta snett på en....eller? Så nu när E inte kommer få lika mycket uppmärksamhet från allmänheten lär jag få mycket att göra för att underhålla henne =)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar