måndag 6 december 2010

Äntligen blev det babysim =)

Äntligen blev det till slut babysim! I dag var det jätte varmt i poolen nästan så att man svettades, men det gillade alla barnen =)

E blev jätte glad så fort hon fick se poolen! E dök flera gånger i dag. Så kul att se hennes utvecklingen! Nu behöver man bara ge signalen till henne så vet hon att det är dax för att dyka och stänger direkt ögonen och munnen. Duktig tjej =)

I dag var där en fotograf och fotade barnen! Ska bli kul att se hur undervattens fotona blev på E! Säkert jätte fina!
På väg till babysimet!
E tycker det är spännande och titta på alla människor på bussen =)

När vi kom hem åt vi lite och sen kom F pappa och hans fru på kvällsfika! Mycket trevlig!
E farfar Peter
Mys, Mys!!!
Mys med Bodil!

Har ju haft lite problem med att få E att sova i sin säng så den senaste tiden har jag gett henne välling och sen så har hon somnat i min famn och då har jag lagt henne i sin säng. Det är ju ganska mysigt men problemet är att hon vaknar varje natt och vill inte somna om i sin säng. Så det har blivit att jag har tagit in henne i vår säng och då har hon somnat om nästan direkt!
De säger ju att barn ska ju helst vakna där de somnade för att känna sig trygga och har då lättare för att somna om och sova en hel natt!
Det finns ju massa olika metoder för att få sitt barn att sova en hel natt! Det svåra är att hitta vilken som är bäst! Jag tycket det låter så hemskt att man ska låta sitt barn skrika sig till sömns! Jag har pratat med flera vänner och fått många olika tips.
Så i kväll provade jag Marias variant som jag tyckte lätt bäst för mig och E! 
Jag gav henne välling, sen la jag henne i sin säng och sa till henne att nu ska du sova Emilia. Hon protesterade direkt, ställe sig upp i sängen och började skrika! Jag satte mig en liten bit från sängen och tittade åt ett annat håll och gjorde ingenting på 3 min. Hon skrek det högsta hon kunde! Det gjorde så ont i mitt hjärta men jag höll mig lugn! Efter 3 min, gav jag henne nappen och la henne ner igen och sa samma sak som tidigare. Så fick jag göra så 3-4 gånger innan hon slutade skrika och satte sig ner i sängen och började mysa med sin råtta. Efter ett tag la hon sig ner med råttan och somnade!

Det var jobbigt när min lilla älskling var så ledsen men nu i efterhand känns det väldigt bra! Tror att både hon och jag kommer må bra av detta i längden! 
Får väl se om hon sover hela natten! Håller tummarna för det!
Jag kände mig hemsk som inte tog upp henne när hon var så ledsen, hoppas inte hon får men för livet bara! Men det tro jag inte!

Kram till er alla!

4 kommentarer:

  1. Sandra - familjenbus7 december 2010 kl. 00:03

    Hej min sötnos! Går maginfluensa nu som tur är gör över fort igen! Alla har haft det på dagis utom Colin! Alex kräktes en gång sen var det bra och jag kröktes en gång men har mått illa två dagar! Så det är en "snäll" kräksjuka om man säger så även om dom är jä-luft ovälkomen :) usch ja det här med att få barn att sova är inte lätt!! Jag kan inte heller med att låta dom Skrika sig till sömns! Man lär sig till slut att höra om de är ledsna el protisterar! Alex brukar joddla lite o i bland är han lite ledsen då räcker det att jag tar min hand över hans hår lite, så han känner/ser art jag är där! Colin far ju som en studdsboll i o ur sängen så honom får jag antingen ta upp o krama, eller putta på gumpen lite, el gå ut där i från för att han blir mer "störd" av att jag är där! Alex sover ff inte hela nätterna och Liam var ju över två han med innan han sov! Jag tror att det ligger mindre i vattningen utan i själva vaknandet på nätterna! Att de måste lära sig att somna om själv, det är lätt att vara där kvickt när de "skriker" till på natten, men många gånger om man väntar så somnar de om :) blir ju en vanna för dom med att man kommer dit så fort de vaknar till!! Nåja! Ville bara dela med mig hur vi har det och vad jag tror! Uppenbarligen är jag ingen barn-sov expert eftersom Alex ff vaknar :) men barn är himmla olika med! När c sover sover han verkligen :)
    Puss gumman, saknar er!!

    SvaraRadera
  2. Hihi.. Det är ordentligt med stav fel såg jag i efterhand! Kommenterar i mobilen så den väljer ord själv och det är ju inte lätt att läsa allt man skrivit o redigera, så de får jag bjuda på :) hihi vattningen.., ja du förstår ju att det ska stå nattningen :)

    SvaraRadera
  3. Sååå härligt att se Milis mysa med sin farfar och Bodil, det värmer mitt hjärta =)

    kramar
    Anna <3

    SvaraRadera