måndag 13 december 2010

Emilia har lärt sig krypa ner från trappan...eller?!

Vi har valt att inte sätta upp någon grind i vår trappa för vi hade tänkt lära Emilia att krypa baklänges ner från den så att vi slipper det =)
Eller om jag ska vara helt ärlig så var planen från början att vi skulle ha en grind men puckhuvudet jag köpte en grind utan att mäta den innan.....hahahaha...så den passade ju såklart inte =)
Så nu har vi visat E flera,flera gånger hur man ska göra för att ta sig ner från trappan på rätt sätt (man känner sig dö löjlig när man gör det så det är tur att ingen ser en...hihihi)
Så plötsligt i morse så ser jag E göra helt rätt när hon ska ner från trappan =) Hur stolt blir man inte då på en skala!
Innan har hon försökt ta sig ner framlänges...inte så lysande!
Så när våra fina vänner Cissi och Bella kom på besök i dag så skröt jag om det såklart =)

Här är bildbevis!


Typ 20 min efter att jag hade berättat det ser vi Bella och E vid trappan och några sekund därefter ser vi E på väg ner från trappan med huvudet före! Hahahahahaha så stolt kunde jag känna mig! Hon hade tydligen inte alls lärt sig det!

Super mamman Cecilia !
De tycker verkligen om varandra <3 !!!


På eftermiddagen har jag och E varit och simmat! E tyckte det var lika kul som vanligt!

När E somnat så stack jag hem till Maria för att hämta min väska som jag lämnade hos henne i fredags! Hade allt mitt smink, plattång osv i den västan så jag har inte känt mig hel på 3 dagar nu!
Fastnade där i 2 timmar! Vi kollade på tv och mös! 

Här bjuder jag eller rättare sagt Maria på en fin Lucia bild =)!
Världens finaste och bästa Maria!

Önskar er alla en fin Lucia!

1 kommentar:

  1. Sandra familjenbus15 december 2010 kl. 12:34

    Hej! Vad är det för grind ni köpt? Finns ju en förlängnings del till de flesta :) kram

    SvaraRadera