lördag 25 december 2010

Julafton!

E var på toppen humör redan på julaftonsmorgon! Själv var jag oxå på mitt bäst humör, annars brukar inte mitt humör vara det bästa på morgonen =). Så kul med julafton!!!! Kände mig som barn på nytt! Var så himla spänd på hur E skulle reagera inför tomten och alla paketen hon skulle få.

E äter frukost! Hon charmar mig redan tidigt på morgonen!
Min lilla älskling!!!

Farbror Johan busar med E, och det är ju såklart jätte kul!

Får en morgon julklapp av Farmor....tjihoooo!

Mamma kom till oss redan kl 12 för att börja med maten......jag fick hjälp med det som tur var för jag är inte den bästa på att laga mat.
De andra kom när det var dax att dricka glögg och titta på Kalle Anka.

Milis och hennes morbror myser!

Min familj samlad =)

E får pepparkaka och rusin av morfar Lars....
då blir man snabbt populär och gör att man sitter still ett tag....hahaha!

Johan (E farbror) och Else (E farmor) dricker glögg och tittar på Kalle Anka

Min älskling!

Efter vi ätit den goda Kalkonen som stått i ungen i flera timmar så var det äntligen dax för tomten att komma med alla julklappar!
Tomten skull egentligen ha skägg men det vi hade köpt var alldeles för läskigt så det fick bli utan skägg.
Min bror hade äran att vara tomte! E kände säkert igen honom så hon blev inte rädd =) hon tittade lite konstigt på honom bara....hihihi! Hon satt till och med i hans knä!


Hmmm jag tycker att jag känner igen dig.....Vad konstiga kläder du har!


Tomten var ju tvungen att ha lite att dricka efter den långa färden =)

E var helt i extas bland alla julklapparna!!!
Hmm vilken ska jag börja öppna?
Den ser fin ut!
E fick jätte många fina julklappar! Tack så jätte mycket min fina familj!

E helt slut efter all paketöppning =) Myser med gamelmorfar Kalle
E somnade som en stock sen och sov ända fram till kl 8.30!


När E hade somnat spelade vi julklapps spelet.....så kul det var!!!! Min puls var nog på 120 eller nåt =) Vann till slut 3 paket...inte så lilla ändå! Kände mig jätte nöjd med det =)


Det var en helt fantastisk julafton....den bästa någonsin! Den finaste julklappen fick jag redan den 19 januari i år <3 <3! Tack E för att du finns här hos oss och att det blev just du!!! Du förgyller våra dagar!
Älskar dig Milis över allt annat!

2 kommentarer:

  1. Och jag som trodde att du menade mig när du skrev den 19 januari ;) hihi.
    Mmm vilken mysig jul, första med barn är nog nått alldeles speciellt kan jag tänka mig.

    Kraaam Anna

    SvaraRadera
  2. Visst var detta den allra bästa julaftonen någonsin! :) Så mysigt och underbart.
    Men inget skägg på tomten?? Det hör väl till att tomten har läskig mask på sig :P hihi..

    Snart blir ju fantamej Emilia 1 år.. helt galet eller hur?

    SvaraRadera