onsdag 1 december 2010

Orkade inte blogga igår

Satte mig först ner kl 23.30 igår för att blogga men då kände jag att jag var alldeles för trött så jag struntade i det. Så jag får skriva nu istället =)

I går på fm kom Maria och hämtade oss kl 8.30 och då bar det av till Helsingborg. Vi skulle vara där kl 9.30 så vi hade lite brotom dit pga väglagret! Smarthuvudet jag övertalade Maria att vi skulle ta vägen genom stan för det var mycket närmare....hahahahaha....NOT! Det tog 30 min innan vi ens var på motorvägen till Lund!! Gissa om M var lagom glad på mig! Så dit resan var inte så rolig..hihihi! Vi blev nästan 15 min sena men det ordnade sig ändå! Hemresan var mycket trevligare för då var vi inte stressade! Då hade vi det jätte mysigt och roligt precis som vanligt!!! Älskar dig gumman! Vi är lite som syskon ibland!

Så ett tips till alla där ute! Lyssna aldrig på mig om vilken väg som är närmast! Hahahahaha....man kan inte vara bra på allt!


E sov hela bilresan dit och sen även hela hemresan, plus att hon sov 1.5 timme efter det att vi kom hem! Krys i taket! Och tror ni att jag passade på att sova då? NEJ! Jag var helt säker på att hon skulle vakna snart! Och så forsatte jag att tänka i en timme...hahahaha...sen var det inte lönt att gå och lägga sig!
När hon väl vaknade var hon på sitt allra bästa humör så vi hade jätte kul! Skratta, busade och dansa!

E dansar framför tv...sötis....!!!
Grisen övervakar henne så att hon inte ska hitta på något hyss...hihihi....hon är så söt för hon försöker bli kompis med grisen och pratar med den och försöker charma den så att hon ska kunna dra i sladdar och ta på tv utan att den nöffar på henne....men det går sådär! Hon har blivit mycket tuffare men om man trycker på grisen så slutar hon ta på tv tex.


Dessa skorna köpte vi till E på skopunkten! Vi känner oss mycket nöjda! Så mycket mer vi kan köpa till E nu istället för om vi köp ett par skor för 799 kr! Hon är ju faktiskt inte behov av ett par så bra skor nu när hon bara ska sitta i vagnen eller i pulkan! När hon väl börjar på dagis så ska vi såklart köpa ett par riktigt bra skor till henne! Tycker inte om att få känslan av andra vuxna att om man inte köper ett par dyra skor till sina barn så vill man inte att ens barn ska ha det allra bästa! Det handlar inte om det!!!! För det första så är hon inte behov av det och för det andra har inte alla samma ekonomi och för det tredje så Älskar jag henne lika mycket även om jag inte ger henne de dyraste skorna!


På em gick jag och E och hälsade på Morfar Kalle! Världens bästa och finaste morfar! Älskar honom så mycket! Fasar för den dagen då han inte finns här hos oss längre! Men det får jag inte tänka på nu utan njuta av varje minut jag och E får med honom!



Mamma kom oxå på besök! 

E busar med en coca cola flaska...
och ska ju såklart sitta under ett jätte litet bord för det är så kul!!!

På kvällen var det föreläsning i kyrkan av två barnpsykologer. Det var mycket intressant! Lite tips till framtiden =)! Var där med Cissi =) Var hemma först 21.45 tor jag =)

3 kommentarer:

  1. Nu blev jag ju nyfiken, vad gjorde ni i Helsingborg? Söt hon är stumpan :) puss

    SvaraRadera
  2. Sandra-familjenbus1 december 2010 kl. 17:35

    Köpte skor till Liam när han var liten, bra märke och 500kr (!!) men han blev kall om fötterna så de ställdes in i garderoben o vi åkte till skopunkten o köpte jätte varma bra skor för mindre än halva priset! Men som många andra gick jag på den dumma känslan att dyrt= att ge sitt barn det bästa! Men nu vet jag... Billigt kan vara bättre :)

    SvaraRadera
  3. Håller också med dig gumman om den känslan som vissa ger en pga att man köper nått som är lite billigare :( men som sagt vi ska också ut till skopunkten o köpa ett par till Bellis ;)

    Hahahahahah som jag skrattar när jag ser E vid tv bänken och den fula grisen som står där o glor hahahah.

    Och vilken gullig moffi du hade också ;)

    Ses imorgon kl 10.00= 10.30 för Cissi hahahah nä jag ska faktiskt vara i TID för en gångs skull!

    Natti gumman puss <3 C&B

    SvaraRadera