tisdag 23 november 2010

En jätte trevlig tisdag!

I dag har vi som vanligt varit i kyrkan på öppna förskolan! Både jag och E älskar det! Det var extra kul i dag för mina favorit mammor var där =) Cecilia och Jenny!
E i full gång med att leka =)

Emilia och Inez

E gillar bäst att stå vid leksaksbacken
Söta Inez
Sen var det sång! Alla andra barnen satt fint hos sina mammor förutom E. Det är så mycket som är spännande så det är väl klart att hon inte tycker jag är så rolig att sitta hos mig då =)


 När sångstunden är slut så går alla mammor och barn in i kyrkan. Där sjunger man tryggare kan ingen vara. De första gångerna vi var där så fick man en psalmbok när man gick in i kyrkan och jag var lika nervös varje gång att E skulle ta i sönder den. Hon blev som tokig av lycka varje gång hon fick se den och gav sig inte förrän hon fick den. Så jag fick ju ha koll på henne hela tiden så att hon inte förstörde den. Och det roliga är att nu har de i kyrkan kommit på att det inte är så många psalmböcker som är hela längre så nu får vi kopierade blad med texten i stället hahahahahahah!
Sen spelas det fin musik och det blåses såpbubblor för barnen medan mammorna kan tända ett ljus om man vill. Och som ni ser så älskar alla barnen detta!
  

När vi gick hem ifrån kyrkan så somnade E direkt i vagnen, så när vi kom hem så la jag henne i min säng så låg vi där och mös! E sov i 2 timmar!!!!!! Det händer inte ofta om man säger så!

Jag och Jenny bestämde oss för att åka till ikea när våra små änglar sovit middag och ätit. Det var jätte mysigt! Vi handlade lite och fikade såklart =)!
Jag köpte bland annat en hatthylla som nu står i vår hall. Känner mig mycket nöjd med köpet. F tycket oxå om mitt köp som tur var =)..hihihihi!


Nu sover min lilla älskling sidan om mig =) så nu ska jag krypa ner hos henne och snusa lite på henne och njuta en stund innan jag somnar!
Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar