tisdag 9 november 2010

Varit på akuten med Emilia

Då har man varit på akuten med Emilia för första gången och hoppas även det är  sista gången! Det har varit min värsta dag i mitt liv. Har aldrig varit så rädd tidigare. 

E slängde sig ur sin matstol i morse och ramlade på huvudet! Klandrar mig själv för att jag inte spände fast henne! Som tur var gick allt bra till slut! Hon svimmade inte av! Hon fick en stor bula i pannan och det som var nästan mest obehagligt var att hon nästan var apatisk ett tag.

 Jag var helt hysterisk och bara grät. Ringde till F som inte förstod ett dug av vad jag sa i telefon till början med. F och min mamma kom direkt!

 Ringde sjukvårdsupplysningen som ställde lite frågor! Och enl. dem skulle jag inte vara orolig. De försökte lugna mig men det gick inget vidare! E var inte riktigt sig själv på något vis. Hon var helt tyst och bara satt helt lugnt i ens knä. Det brukar ju vara full rulle på henne. Så vi bestämde oss för att åka in till akuten.

 På akuten bemöttes vi med vänlighet,förståelse och lugn! På akten började E bli mer och mer lik sig själv i gen. Som tur var! Jag trodde ett tag att mitt hjärta skulle brista! Vad skulle jag göra om något hände henne! Skulle inte kunna leva vidare!

 En kirurgläkare tittade på henne och sa att det inte var någon fara med henne! Gav mig lite tips på vad vi skulle vara observanta på. Och om vi blev osäker var det bara att komma in i gen!

Nu är hon som vanligt i gen =)! Leker,pratar och skrattar!
Jag är världens lyckligaste!

2 kommentarer:

  1. Fy fan ! :( måste varit fruktansvärt.. Är så rädd för den dagen då Leon verkligen skadar sig ordentligt.. Nu är det ju bara lite små smällar i huvudet då och då :P .. men fy fan då de verkligen slår sig.. :/

    Pratade förresten med Kajsa.. Har du och Emilia tid att ses fredagen den 19/11 ? :)

    kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul ! :)
    Ja, absolut roligare att ses hemma hos någon.. Småttingarna måste ju få busa runt. Spelar ingen roll för vår del om vi är hos er eller hos oss..

    Kram

    SvaraRadera