fredag 5 november 2010

Väckt kl 05.30

Jag var hur trött som helst när E vaknade kl 05.30. Efter en halvtimme kände jag mig konstigt nog pigg. Nu ligger hon och sover igen så egentligen skulle jag oxå behöva sova lite men känner mig inte trött! Sitter här i soffan framför TV och dricker kaffe och bara njuter =)!

E säng har stått i vårt sovrum tidigare men i går bestämde jag mig för att det var dax för henne att sova i sitt eget rum. Tror att både hon och vi kommer sova bättre på nätterna då (hoppas jag). I natt har hon i alla fall  sovit bra. Har bara get henne nappen 2 ggr. Så då står jag ut med att gå upp kl 5.30 bara hon sover hela natten. Får gå och lägga mig tidigare på kvällarna bara. 

Så i går på fm flyttade jag runt och fixade lite. Skötbordet som stod i hennes rum står nu inne på toaletten. Så nu är det trångt där men desto mer plats i hennes rum och framförallt i vårt sovrum. Tänkte att jag ska försöka hitta en fin 50-tals fåtölj som jag ska ha där.


Så här ser det ut på toaletten just nu!


I dag kommer mamma vid 12 och då ska vi till Vellingeblomman och shoppa lite. Ska inte bara köpa blommor utan vi ska även titta på lite kuddar som jag har spanat in där. Fina siden kuddar i olika färger som skulle passa in i vår soffa i vardagsrummet. Nu är det dax för lite färg i det här hemmet. Just nu känns det lite steril på något sätt. Mest vitt och svart som jag har en förkärlek till =), men lite färg skadar inte =). Sen behöver vi även sätta upp lite tavlor så att det blir mer hemtrevligt men vi får aldrig tummarna loss! Ska fixa lite sådant i helgen hade vi tänkt.

När vi varit på Vellingeblomman ska jag, F och E köra till det nyöppnade möbelvaruhuset XXXLuts och titta på kök. De har en massa rea nu........I LIKE! Hoppas vi hittar något fin och relativt billigt kök! Hade varit så skönt att äntligen bli helt färdiga inuti huset =)!

KRAM

1 kommentar:

  1. Åh, hade oxå velat ha nytt kök!!

    Hittade ni nått fint?

    SvaraRadera