måndag 15 november 2010

Emilia har sovit hela natten.......

Men bara för det så har inte jag sovit! Så typiskt! Somnade inte förrän kl 2 i natt. Undrar om det var fullmåne eller om det beror på att jag drack massa kaffe på kvällen.....hihihihihi! Det är inte min lott i livet att få sova just nu =) Haha!

Nu är E äntligen frisk igen så i dag blir det babysim.......Tjihoo!

Vi har ju problemet att E ska på allt som man inte ska vara på.....så som sladdar, uttag, tv, dvd osv. Det är ju såklart helt normalt. Men hur lär man henne att det kan vara farligt. Man säger ju till henne: Nej Emilia! Men oftast struntar hon i det och bara smilar åt en.
När vi var hemma hos mina föräldrar i går så kom vi på att hon är rädd för den här grisen
Och det kan man ju förstå för den ser ju väldigt elak ut. När hon var mindre tyckte hon den var jätte rolig för när man trycker på den så grymtar den. Det är egentligen en hundleksak som pappa Lars fick som skämt i julklapp ett år.
Så vi ställde grisen på tv-bänken....och E rörde inte tv på hela kvällen efter det.
Bra eller dåligt?!

2 kommentarer:

  1. Hahaha :P Naw, stackars Emilia.. hihi. Vi har också lite saker här hemma som Leon är rädd för.. Bl.a. en stor gosedjurs apa . Den var han inte rädd för när han var liten. Känns som att han är inne i nån period då han tror att leksaksdjur är verkliga :P

    Sv: Tack så mycket :)
    Ja, jag är självlärd me tårtbaket.. Finns massor mer att lära märker jag när jag surfar runt på nätet.. Vissa är så grymt duktiga! .. fast jag tror inte att de tårtorna är så goda.. För mkt trams på :P
    Är inte heller så förtjust i tårtor.. men mina är faktiskt väldigt goda :)

    SvaraRadera
  2. Hahaa!! Ja, det som funkar funkar!!

    SvaraRadera