torsdag 12 juli 2012

Fina vänner på besök!

Dagen började jätte bra till min stora förvåning! Inte alls mycket gnäll och bråk =) Fick till och med kamma och sätta upp hennes hår utan protest!


Emilia sitter färdig och klar och väntar på att två av mina barndomsvänner Kajsa och Sofie med barn ska komma på besök! 

Jag och Kajsa har känt varandra sedan vi var 8 år och har hållit sporadisk kontakt under åren som har gått men det är först nu när vi har fått barn som vi har börjat träffas mer konsekvent! Är så glad över det för vi har så himla roligt ihop! 
Jag och Sofie har känt varandra sedan högstadiet och har umgåtts mycket ända tills hon svek skåneland och flyttade till Jönköping :( Jätte kul att ha dig på besök gumman!
 Det komiska är att Ellen, Lova och Alicia är nästan lika gamla! Skiljer som mest 2 månader!

 Vi började med en god frukostbuffe och efter det så fick barnen glass =) Endast Emilia och Max ;) de andra barnen nöjde sig med mjölk för de vet inte bättre än.... ;)

 Söta Ellen och hennes söta mamma Kajsa!

 Alicia myser hos Kajsa

Emilia och Max var lite osams i början och det var till största del Emilias fel! Max fick inte ha några leksaker så klart! Så hon åkte in på rummet ett antal gånger! Men under dagens gång gick det bättre och bättre och till slut hade de jätte roligt ihop! Det som var det roligaste det var att hoppa i våra sängar, de kiknade av skratt och det gjorde vi mammor med =)
 Sen hittade de på bus i hopa oxå och det säger ju en hel del! Att de verkligen tyckte om varandra =) När de skulle gå så pussades dem till och med hihihi!

 Ellen och Emilia busar!

 Alicia fick oxå vara med på ett hörn.

 Här har vi våra små troll =) Ellen, Alicia och Lova! Det pratade i mun på varandra precis som sina mammor hahahaha!

Tack för en super trevlig dag! Önskar att vi kunde träffas allihopa lite oftare!
Får se om jag och Kajsa åker upp till Jönköping och hälsar på snart =) Då vill vi så klart även träffa vår vän Sandra som oxå bor där!

Emilia däckade i soffan kl 16.30 och jag gjorde allt för att hålla henne vaken men lyckades inte! Fick liv i henne först efter en timme! Så nu var denna kvällen förstörd ;) Hon somnade först kl 22 puh! Det här med att sova middag eller inte sova är inte lätt! Sover hon middag så somnar hon sent för det och försöker jag att hon inte ska sova så däckar hon runt kl 17 och då somnar hon sent pga det! I morgon ska Emilia på dagis så hon kommer vara dödstrött när hon ska gå upp kl 7.

Kram <3

1 kommentar:

  1. Tack för igår, fina Louise! Jag är också väldigt glad att vi fått upp kontakten igen. Du är en sann glädjespridare - jag mår så bra när jag har träffat dig! :) Många kramar // Kajsa

    SvaraRadera