torsdag 19 juli 2012

Sovmorgon!

Idag har Emilia varit på dagis så jag och Alicia passade på att sova extra länge! Äntligen har jag fått ett barn som gillar att sova hihihi!! Det var längesedan jag kände mig så utvilad! Är van vid lite sömn så i dag blev jag riktigt bortskämd!

Har tvättat och fixat lite här hemma annars har jag inte gjort något annat vettig mer än att umgåtts och myst med Alicia :) Men det är inte fy skam det! Hon är underbar! Ett riktigt charmtroll! Så fort man tittar på henne så smilar hon! Hon har blivit så stor och stabil! Hon är snart 4 månader! Får nästan lite ångest över att tiden går så fort! Vill att hon ska vara liten alltid!

Idag invigde hon bumbo stolen och det gick riktigt bra! Hon tyckte det var jätte kul!  
Nu kan hon greppa om sin leksaker men hon tappar dem väldigt fort ;)

Den här super gungan är det bästa köp vi gjort! Det kan underhålla henne ett bra tag! Den har räddat många middagar när Emilia var liten!

Emilia har varit på teater med dagis i dag. Hon hade tydligen blivit jätte rädd för en av gubbarna så en av fröknarna hade fått gå iväg med henne för hon blev jätte ledsen! Stackare! Emilia är annars en väldigt tuff tjej, ibland för tuff! Men när det gäller djur och vissa människor så kan hon bli väldigt rädd!

När jag lagade kvällsmat passade Emilia på att leka vid vasken.
 Det är såå roligt med vatten!!!

 Alicia tittar på och önskar att hon oxå kunde ;))

 Hahahaha det slutade med att Emilia badade i vasken hahaha! Busunge!

Emilia har varit sen med att prata om man jämför med andra barn i hennes åldern. Men nu äntligen har det börjat lossna och hon pratar mer och mer :) Var lite orolig ett tag! Hon pratar inte helt rent så klart men man förstår nästan allt hon säger nu! Det är så roligt! Det kan vara 4-5 ord i en mening. Hon försöker även upprepa allt man har sagt och bara det är ju bra för då märker man att hon vill och försöker lära sig! Hon har varit så himla duktig på att utrycka sig med sitt kroppsspråk så man har förstått henne fastän hon inte sagt ett ord hihihi så hon har väl känt att hon inte har behövt prata för än nu :)!
Hon sjunger nästan hela blinka lilla stjärna på engelska :)

Kram <3

1 kommentar:

  1. Vad Emilia är duktig. Jag tyckte hon pratade jättebra när vi sågs. Jag har barn som inte gillar sovmorgon. Kl är just nu 05.52 och jag ar varit uppe med Lova i en h :(
    Kram

    SvaraRadera