fredag 27 juli 2012

Träffat Jessica och töserna =)

De här fina tjejerna har jag träffat i i dag :))
 <3
Att ta sig till Bara med buss var inte det lättaste för mig ;) Dagen började med att jag försov mig! Vaknade kl 9.30. Upptäckte att bussen bara gick en gång i timmen till Bara så jag fick sätta en jävla fart! 
Jag sprang från vårt hus till centrum och lyckas missa bussen med ca 30 sekunder :( vadå irriterande!? Fick i alla fall motion! Så jag fick snällt vänta på nästa buss! Var inte säkert att jag skulle hinna med bussen som sulle gå kl 11.05 från Södervärn till Bara!!! 
När väl bussen kom så var där redan en barnvagn på bussen och på den andra platsen där man kan ställa barnvagnar var det en tant som tagit upp den med sin rullator! Jag frågar snällt om hon kunde flytta sin rullator någon annan stans för detta är en plats för barnvagnar? Men hon var inte så villig till det! Då blev jag nästan arg! Jag tänkte inte missa bussen för att hon inte ville hjälpa mig! Jag ropar högt och lite irriterat till Busschaufför: Eller hur är detta en plats för barnvagnar!!!!!! Han svarar ja det stämmer och först då blev det fart på tanten! Hallå!! Hur svårt kan det vara!!! Shit vad människor är egosister nu för tiden! Tur att jag stod på mig annars hade jag inte kommit till Bara förrän på eftermiddagen ;)))

Väl framme vis Södervärn så hoppar jag av bussen och springer som en galning för att leta upp bussen som går till Bara! Hade typ en minut på mig innan bussen skulle gå! Springer som en yr höna bland alla gula bussar (folk trodde nog jag var galen) till slut hittar jag den och jag hinner precis springa på bussen innan den skulle gå! PUH!!!!!!

Men det var värt allt besvär! Har haft en jätte mysig dag med fina Jessica och hennes söta töser :)

Jag hade full barnpassning hela dagen! Så jag och Jessica hann prata en hel del skit ;)
 Finisar <3

Smilla matar Alicia
 Alicia stormtrivdes i flickornas sällskap :)

De samsades till och med om att köra vagnen när vi skulle gå och handla hihihi!!!

Hahahaha busunge ;)

Slapp ta bussen hem då Fredrik och Emilia kom och hämtade oss kl 15 :)
När vi kom hem så var vi ute i trädgården i det fina vädret!!!

Emilia ville måla med vattenfärg :)
 Vår lilla konstnär ;)

Fredrik vill oxå måla!
Det slutade med att Emilia hade vattenfärg på hela kroppen hahaha!!!

 Den här har Emilia målat på dagis i dag :)

 Efter kvällsmaten tittade hela familjen på Toy Story 3! Den var jätte bra! Emilia satt som klistrad framför TV! Hon såg hela filmen :) Sen somnade hon som en stock!

 Alicia tittade oxå på filmen ;)

Fick mersmak på att springa efter dagens lopp till bussen ;) Så jag tog ett varv runt kvarteret (inte så jätte långt) i det snabbaste tempot jag orkade :) Vilken kick! Men smarte jag värmde inte upp innan så nu har jag jätte ont i vaderna hahahaha!!!!

Hoppas på fint väder i morgon oxå för då är vår plan att åka till standen!

Kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar