måndag 27 september 2010

Inget babysim i dag

Det blir inget babysim i dag för E är jätte snorig och har lite hosta. Känns bäst att hoppa över det, fastän att man är lite sugen att gå såklart. Jag hade själv inte velat gå och simma om jag var sjuk. Inte värt att riskera något. Hon har som tur är ingen feber (än så länge).

E vaknade kl 06 så jag har varit vaken sedan dess. Har inte haft tid att vila när hon har sovit i dag. Vissa dagar är det så. Känns ändå som jag inte har hunnit med någonting. Känns som ens jobb aldrig tar slut. Måste man inte städa så är det disken eller tvätten som väntar på en eller något annat. Och sen vill man ju umgås med sin dotter och göra henne glad. Undrar om det är någon annan som har barn och känner som mig? I bland känns det som man är ensam i världen med att känna så. Alla verkar ha så organiserade liv och inga bekymmer. Eller så är det bara den sidan man vill visa utåt? Det finns så mycket man vill leva upp till....ett städat hem, fint i skåpen, en fin trägård.....osv. Man vill vara snygg, ha de senaste modet och träna varje dag. Men just nu får jag inte ihop den ekvationen. Vet inte hur alla gör för att lyckas med det?




E försöker resa sig mot allt som är i närheten =)!

3 kommentarer:

  1. Louise! Jag lovar att det känns så som att alla andra får ihopa det, med allt men det är ingen som får det!! Man ska vara glad om man har det någerlunda ordning hemma och hunnit med något annat än just bebisen! Man känner isg alltid otillräcklig. Men välkommen i klubben, det fortsätter upp i åldrarna också, man känner alltid som mamma, att man vill göra mer! men man vänjer sig och inser att så länge man gör så gott man kan så är det fullt gott bra!! Du är bra, glöm aldrig det!
    Hon är jättefin er lilla tjej och jag slår vad om att du är en toppen mamma! Kram Lina Malm (fd Holst så kanske du kommer ihåg mig:-)

    SvaraRadera
  2. Klart jag kommer ihåg dig Lina!!!!! Dig glömmer man inte i första taget =)! Så kul vi hade det på gymnasiet......hahahahaha!
    Tack för din peppning.......skönt och höra att man inte är ensam. Det är väl bara att sänka sina krav så kommer allt bli mycket bättre och lättare =)
    Hur är det med dig?
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Haha det låter ju bra! Ja, vi hade det verkligen skit kul på gymnasiet:-) På många sätt och vis:-P
    Det är verkligen en stor omställning att bli mamma, det ska gudarna veta men du kommer växa in i rollen. jag har och hade precis såna tankar som du men med åren (min fyller snart 5 nu) så vänjer man sig och sänker sina krav. Du kan bara göra det bästa du kan! Och det gör du med all säkerhet också:-) Är jag helt övertygad om!
    Det är bara fint med mig! Ett barn än så länge, dottern fyller 5 i november. Får väl se om det blir fler, känns rätt lagom med ett än så länge min man har också sen innan 3 barn, vuxna och i sena tonåren så man har fullt upp ändå kan jag lova:-)
    vi kan ju snacka via meddelanden på facebook om du känner för det? jag har gått igenom allt du gjort och gör så det är bara att lasta över, jag är bra på att agera container!

    Kram Lina

    SvaraRadera