torsdag 30 september 2010

Tandhygienist

I dag har vi varit hos tandhygienisten. När vi fick kallelsen så skrattade både jag och Fredrik: vad ska hon göra där om hon inte har några tänder tänkte vi......hihihihihi! Men det var bara information. Jätte löjlig information tycket jag. Typ: ge inte ditt barn saft, coca cola, inte bra att använda napp osv. Det som var bra var att hon tittade om tänderna fanns under tandköttet.......puh...det gjorde det =). Har kollat det själv sen innan faktiskt. Enligt henne kommer det dröja ett tag till innan E får tänder. Tandhygienisten var väldigt trevlig och E fick en rosa tandborste =)!
Efter besöket gick vi en promenad med två i mamma gruppen. Väldigt trevligt. Var och tittade på fåren.....de är så söta. Hade E fått bestämma skulle hon nog vilja klappa dem eller rättare sagt dra dem i ullet.


2 kommentarer:

  1. Har inte Emilia fått tänder? Fick för mig att hon hade det.. men då är inte Leon den enda bebisen som inte har några tänder än, hihi :P

    SvaraRadera
  2. Inga tänder här inte....hihihihi. Jag var 13 mån när jag fick tänder så jag tror det dröjer ett tag till för E. Det händer så mycket annat i deras små kroppar så ganska skönt att slippa tänder ett tag till....det gör ju ont och många brukar få feber oxå.

    SvaraRadera