måndag 5 november 2012

Öppnis!

På måndagar har kyrkan syskon verksamhet på eftermiddagen! Det var andra gången vi var där i dag och det är så trevligt! Det är lite mer inriktat på de större barnen! 
 På tisdagar och torsdagar är det babycafe och det är oxå roligt men måndagarna måste jag nog säga är snäppet roligare, i alla fall för Emilia :) Alicia är lycklig bara hon får träffa andra barn! 
Och för min del så träffar jag bara mammor som är precis i samma situation som mig! Så man får mycket utbyte av varandra! När det är babycafe så är det mest mammor som bara har ett barn men det är trevligt det med :)


Lite lek!



Min lilla gladis!

 Sångstund! 
Mycket rörelser och roliga låtar och så får barnen ha instrument!
Ser nästan ut som Alicia spelar flöjt hahahaha! Men så avancerat var det inte ;)
Men rytm har hon allt! Hon diggade mest av alla barnen hahaha!

Efter sångstunden är det alltid pysselstund! Emilia älskar det! 
I dag gjordes det farsdags presenter!

 
Så det här finna underlägget fick Fredrik när han kom hem! Han blev så klart jätte glad! Blev en lite förtidig farsdags pressent men vi kunde inte hålla oss hihi!!!
Tror dock att det är Emilia som kommer vilja använda det hela tiden ;)

Fikapaus!
Pizza bullar bjöds det på! Mmmm!

De hann med att leka en bra stund efter fikan oxå!
 

Emilias favorit leksak ;)
Hittar jag inte Emilia så tittar jag alltid först i leksaksvasken hahaha! Där brukar hon gömma sig!

Klätterfia!

Titta på mig mamma!!!!

Hon lyckades få de andra barnen intresserade oxå ;)
 Så det slutade med att båda två tjejerna satt fast i vasken till slut!!! Tyvärr fick jag inget foto! Det var inte det som var prioriterat just i den stunden ;) Men hade jag varit själv hade jag nog fasiken tagit ett foto innan jag hade försökt få loss dem!! Hahaha elakaste mamman i stan ;)
Ingen kom till skada så klart Men det var inte lätt att få upp dem! Vi fick ta ett barn var och dra och till slut så gick det!

Alicia var lite lugnare och höll sig snällt på golvet ;)

På vägen hem gick vi inom affären men det ångrar jag en smula! Emilia var trött och gnällig och la sig ner på golvet och skrek ett antal gånger!! Puh!!! Jag låter ju henne skrika för det är inte hon som bestämmer! Så i bland får man lite konstiga blickar från folk! Antigen så har de aldrig haft barn eller så har de glömt hur det är! Men som tur är så struntar jag i det!

Väl hemma efter allt "slit" så ska jag ställa mig och göra makaronilåda till kvällsmat! Inte det lättaste med 2 trötta barn! Och det hela gjorde det inte mycket bättre när jag upptäckte att jag hade glömt att köpa makaroner!!! Grrrrr! Tur att man har en snäll granne som lånade mig makaroner :) Så det fick ett lyckligt slut ;)

Nu sover mina små älsklingar och jag sitter och tar det lugt framför tv och datorn! Snart dax att gå och lägga mig för de vaknar väl runt kl 6 i morgon!

Kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar