onsdag 21 november 2012

Pannkakor och lite egentid

På förmiddagen var vi på öppnis som vanligt :)
Emilia lekte med alla köksleksakerna! Hon hade ett jäkla bry med att ha dem för sig själv! Hihihi! Och det gick ju inte så bra! Men kanske inte så konstigt när hon ockuperat halva servisen och så en massa nyfikna bebisar på det hahaha!

Alicia fick en sked och en tallrik att leka med! Schyst!
Alicia ville ju så klart ha allt de Emilia hade att leka med ;)

Hahahaha min lilla paparazzi unge! Varje gång hon får syn på att jag fotar henne (vilket är si så där 50 ggr om dagen) så smilar hon upp sig!!! Sötis!

 Emilia hade jätte roligt med tunneln och rutchkanan!


Alicia ålade runt och lekte med alla leksakerna!

Alicia somnade direkt när jag la henne i vagnen när vi skulle gå hem!

När Alicia sov så passade jag och Emilia på att göra lite pannkakor! Det var väldigt populärt! Hon älskar att få hjälpa till! Köket såg ut där efter men vad gör det! Allt för min älskade Milis!!! Vi hade en mysig mamma-dotter stund <3
Pannkakorna blev jätte goda men kanske inte de snyggaste i världen ;)

Mmmmmm!!!

Så vi åt pannkakor både till lunch och kvällsmat! Ibland får man lyxa till det :)

Fredrik tyckte oxå de var goda!!
Emilia var så stolt att hon hade gjort dem :)

<3



Jaha då blev man fotad igen hahaha! Det är bara till att smila :)

Hmm!! Måste ju smaka hur dockan smakar ;) Allt som kommer i Alicias väg ska det slickas och smakas på!

 Emilia var upptagen med något annat så Alicia passade på att leka lite med dockleksakerna! Annars brukar Emilia vara ganska snabb på att ta hennes leksaker i från Alicia! Så det jobbar vi på här hemma just nu! Att man måste dela med sig! Och det går faktiskt framåt!

Emilia har två favorit dockor! Och vi har hela tiden frågat vad de heter, men hon envisas med att säga att de heter: Emilias docka! Men i dag så döpte hon sin ena docka för första gången :) Så nu heter hon Ammy! Men den andra dockan heter fortfarande dockan!! Sötunge!!!

I kväll så har jag haft lite engentid!! Såå skönt!!! Jag har varit och träffat min kära kusin!!! Vi satt och drack te och snackade lite skit ett par timma! Jätte trevligt! Så nu har jag laddat batterierna!!!

Kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar